2º Ciclo de Tradición Oral "Falar por Falar"

2º Ciclo de Tradición Oral "Falar por Falar"
3, 10, 17 e 21 de Novembro de 2017 / Auditorio do Concello

luns, 21 de xullo de 2014

USO SEGURO DE INTERNET

No apartado "Consellos ao Cidadán" da páxina web da Policía Nacional podedes atopar interesantes consellos de seguridade para vivir mais tranquilos e mellor. Hoxe trasladamos ao noso blog os de "USO SEGURO DE INTERNET" que nos parecen moi interesantes.

 
MEDIDAS A ADOPTAR POLOS PAIS, RESPECTO DOS SEUS FILLOS
  • Hai que establecer unhas regras de uso e as súas consecuencias.
  • Adaptar os seus horarios escolares e de estudo á utilización de ordenadores.
  • Controlar os tempos de uso.
  • Ensinarlles a non solicitar produtos sen aprobación familiar.
  • Axudarlles, na medida do posible, a realizar os seus traballos, estudos, procuras, etc.
  • Motivalo para que realice as súas propias procuras sobre temas de interese, tanto para os seus traballos escolares como para a propia familia.
  • Comentarlles os efectos perjudiciales e beneficiosos que causa a intimidade ao facer uso da rede.
  • Falarlles dos perigos do chat, onde se poden confundir, ao "chatear", con supostos amigos que non resultan tales, prestando especial atención aos contidos sexuais.
  • Controlar as facturas telefónicas.
  • Establecer orzamentos para gastos en liña e supervisar que se cumpren.
  • Facer comprobaciones periódicas sobre o uso que os fillos fan do ordenador e, sobre todo, da rede.
  • Educar aos fillos sobre as consecuencias de romper as leis.
  • Dedicar especial atención aos xogos que os fillos adoitan recibir, intercambiar ou copiar. Non todos son divertidos, hainos perigosos e violentos.
  • Non se deben deixar convencer sobre as supostas vantaxes económicas que supoñen as compras de copias ilegais de xogos, software, peliculas, etc.
  • Intercambiar coñecementos cos fillos sobre novidades informáticas.
  • Animar aos adolescentes que mostran un determinado interese pola informática a compartir eses coñecementos con outros irmáns, familiares, amigos, etc.
  • Revisar os contidos que poidan ser perjudiciales para a súa educación e desenvolvemento (temas pornográficos, violentos, racistas, etc.)
  • Usar provedores solventes.
  • Valorar a posibilidade de instalar filtros e programas de control para acceso a determinadas actividades.
  • Consulte as páxinas especializadas en medidas de seguridade.

MEDIDAS A ADOPTAR POLOS FILLOS

  • Avisar, inmediatamente, aos adultos, si aprecias contidos que poidas considerar perigosos ou, simplemente, si velos raros.
  • Non deas os teus datos persoais, si non estás seguro do destinatario ou si consideras que non son necesarios.
  • Non envíes as túas fotos ou as da túa familia nin calquera información sobre eles, sen autorización dos teus pais.
  • Non entres en páxinas de contidos non aptos para a túa idade.
  • Si vas ter encontros físicos con alguén que coñeciches na rede, consúltao, antes, cos teus pais ou titores.
  • Non contestes a mensaxes estrañas; ata, aos que che achegan ficheros que descoñecen o seu orígen, obviar abrilos.
  • Non accedas a zonas que solicitan diñeiro, números de tarxetas de crédito, investimentos, etc.

PRECAUCIÓNS EN TRANSACCIONES ECONÓMICAS

  • Non abandonar as copias dos resguardos de compra nas proximidades dos Terminales de Punto de Venda (T.P.V.), pois conteñen información sobre as tarxetas que pode ser utilizada tanto en Internet como fóra de rede.
  • Non utilizar a tarxeta, si o establecemento non merece a súa confianza. Coñécense casos nos que ese utilizou o número da tarxeta e o nome do seu titular, por persoal do propio establecemento.
  • Non introducir o número da tarxeta en páxinas de contido sexual ou pornográfico, nos que se solicita como pretexto, para comprobar a maioría de idade.
  • Non facilitar máis datos persoais dos necesarios.
  • Ao enviar información, comprobe que, na parte inferior do navegador Explorer, aparece un candado amarelo ou un candado pechado, no caso de Nestcape. Isto indica que os seus datos viaxan encriptados.
  • Comprobe que os cargos recibidos correspóndense cos realizados.

PRECAUCIÓNS SOBRE O CORREO ELECTRÓNICO

  • Non abrir mensaxes de correo, de orixe descoñecida. Eliminalo, directamente.
  • Non executar ningún arquivo achego que veña con mensaxes sugerentes.
  • Adopte as medidas necesarisa, cando lle ofrecen "agasallos" sustanciosos e, para recibilos, ten que chamar por teléfono a prefixos 903/ 803/ 807/ 906 ( este último nalgúns casos é un número de tarifación especial).
  • Non facilitar a dirección electrónica con "demasiada" ligereza.
  • Teña activado, constantemente, un antivirus.
  • Visite páxinas especializadas sobre seguridade informática.
  • Para que os seus datos viaxen seguros, envíe as súas mensaxes cifradas.

MEDIDAS DE SEGURIDADE PARA USUARIOS PARTICULARES

  • Non facilitar datos persoais si non existe unha completa seguridade sobre quen os vai a recibir.
  • Non facilitar máis datos persoais que os necesarios.
  • Esixir, sempre, "conexións seguras". Asegúrese que, ao transmitir datos sensibles, na parte inferior do navegador Explorer, aparece un candado amarelo e, no caso de Nestcape, un candado pechado.
  • Comprobar os certificados de seguridade, en páxinas que requiren datos persoais.
  • Utilizar un bo produto antivirus e actualizarlo, frecuentemente.
  • Extremar a precaución nos arquivos que reciben en sesións de chat.
  • Actualizar os sitemas operativos e navegadores, cos parches que publican as firmas especializadas de software.

MEDIDAS A ADOPTAR POR PEQUENAS EMPRESAS

  • Cambiar as contraseñas, periódicamente.
  • Esixir contraseñas de calidade.
  • Non deixar as contraseñas gardadas no disco duro.
  • Confiar a xestión da rede a un responsable.
  • Deseñar un protocolo do uso da rede.
  • Controlar as operacións e transaciones, en horario non habitual por iso.
  • Establecer unha política adecuada de copias de seguridade.

MEDIDAS A ADOPTAR POR GRANDES EMPRESAS

  • Confíe a seguridade informática a un responsable cualificado.
  • Control sobre persoas externas á empresa que, en determinadas ocasións, ten acceso a equipos informáticos por cuestións de reparaciones, desenvolvemento, mantemento, etc.
  • Actualización constante do software.
  • Consultar con empresas especializadas do sector.

MEDIDAS PARA EVITAR FRAUDES TELEFÓNICAS

  • Control das facturas, para vixiar si o gasto facturado correspóndese coas comunicacións realizadas.
  • Comprobar os números de teléfonos aos que se chamou, para identificalos como coñecidos. Danse casos de facturaciones de chamadas non realizadas polo interesado. Nese caso, antes de adoptar outras medidas, consulte aos usuarios.
  • Ante posibles sustracciones, teña precaución coa correspondencia procedente de bancos e operadoras telefónicas para que, en caso de non recibir información puntual sobre consumos, poñelo en coñecemento da compañía, solicitando un duplicado e advertindo do sucedido.
  • Non facilitar os números de teléfono, tanto fixo como móbil, a persoas descoñecidas que os soliciten, baixo calquera pretexto, xa que se detectaron casos nos que, só, intentan coñecer as características das liña para posibles desviacións.
  • Ante unha chamada telefónica equivocada, cortar a comunicación, rápidamente, para evitar o posible desvío de chamadas con cargo á factura da persoa que recibe a chamada.
  • No caso de ter contratada a modalidade de "chamada a tres", extremar as precaucións, xa que, cun programa informático, pódese rastrexar a liña e producirse unha intrusión a ela, para realizar chamadas internacionais, con cargo ao titular do teléfono.
  • Non aceptar chamadas a cobro revertido si non se está absolutamente seguro de coñecer a quen o pide. Pode tratarse dunha chamada fraudulenta e pagar gastos de centos de euros polo engano.

Ningún comentario:

Publicar un comentario

Grazas polo teu comentario e por compartir a túa experiencia.
A túa participación axúdanos a mellorar.

BUSCAR NO BLOG


gadgets para blogger